Saturday, October 10, 2009

umah sewa

hari ahad yg lepas 04-october-2009, (cerita dah basi erk.. yelah, almaklum jelah.. tiap2 malam ader jerk jemputan open house... sana buat cni buat.. funin2..berat badan aku pown dah naek dah nie... oh tidak.. cm ner baju pengatin?.. anti x muat lak.. oh no... ) aku cuci umah sewa aku+ejal.. memandangkan dia kije hari ahad, aku lah yg kena tolong dia cuci... waduh.. penat aku... letih satu badan... hari senin tue memg betul2 aku x larat nak kije.. sampai hari selasa aku terpakse amik cuti.. sebab badan aku nie sengal2 jerk rase.. berbisa jerk rase...x leh nak buat berjalan byk2.... erm.... tue namanyer org pemalas.. x penah wat kije teruk cikit.. baru cuci umah sehari dah sakit tue sakit nieh.. wadus..... nie muda lagi.. kalo dah tua nanti... erm.... (kalo mak aku dengor mesti dia ckp "ala ala mcm org tua jerk....wakakkaka....) rumah tue kat taman caye masai... jalan zamrud... umah aku jln zamrud 1.... taman nie ade klako ckit... sebab dia dua baris umah jerk.. ( i means jln zamrud 1 + jln zamrud 2 jerk) kawasan nie agak strategik ckit lah.. jln pown x bz mcm kat intan, berlian tue.. agak lenggang ckit... sesuai lah untuk rumah berkeluarga... jiran2 pown agak terlebih peramah.. wakkakaka... untuk sementara nieh ejal yg dok sorg.. aku x leh lagi dok umah tue.... lum sah lagi... tunggu lepas 29.11.2009 ok hubby.... nasib baek umah tue umah baru.... so, bersih lagi... x payah susah2 nak bersihkan lebih2... cume habuk jelah... umah tue pown terlindung dpd bukit... waktu aku lalu mlm2 cejuk jerk... kalo lepas hujan lagi lah.... mlm nieh nak cari brg2 yg bleh diletakkan di rumah sewa aku tue.. kihkih... rumah tue kosong lagi... erm agak byk memerlukan duit nieh nak penuh kan rumah tue.. nak bli wash machine, ice box, dapur, cabinet, sofa, meja makan, katil, and anything lah... susah juga nak mulakan hidup baru nieh... x pe hubby kita mule slow2 k, mulakan hidup baru, kita mula dpd bawah ok.... be patient... berdoa byk2 agar Allah senantiase berada disisi kita... Amin.....

No comments :

Post a Comment

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !