Saturday, January 1, 2011

welcome 2011, sayonara 2010...


suka duka 2010

- firstly opkos lah dapat good news yang i'm pregnant... alhamdulilah... awal2 tahun lagi... wah... sangat seronok... tapi, cikit-cikit.. uwek.. uwek.. keluo isi perut semua.. lagi2.. klo orang blakang rumah tengah masak petai.. wadus.. dugaan tue semua..

- terpakse dok berjauhan jerk dengan mr.suami.. cedih wooo... mcm orang hilang laki... padahal suami kije kat sabah jerk... sampai muka anak aku nie same ngan muka bapak dia.. mane tak nyer, asyik ingat kat laki jer time preggy.. dugaan yg tersgt besar sekali...

- terpaksa berhenti kileje.. huh... nie tak tahu lah termasuk dalam suka atau duka... sebb berhenti lagi banyak faedahnya.. jika nak dibandingkan bekerja di citue... ok..

- bulan september... macam tragedi september lah plak... huhu.. aku selamt melahirkan my princess.. Raisha Adlina binti Mohd Rizal ok... Alhamdulilah...

-aku geram ngan somebody yang tak puas hati jerk ngan aku & pemily aku.. ape kehe nyer ntah... lagi-lagi orang yang tak paham bahasa.. wat ever pun, aku dah lupekan tragedi itu.. mlas dah nak amik port orang-orang cengitu... lagi pun, bukan dia yang tentukan dosa and pahala kan... Allah adalah segala-galaNya.. so, ignore... (sesungguhnya orang yang dihina itu adalah sentiase makbul doa-doa nya)

-Alhamdulilah rumah aku sudah ciap dan telah dpt letter untuk ambik kunci... yahooo... leh duduk umah baru... (sambil golek2 atas katil and then, gedebus.. adeh... jatuh katil... mcm nangka jatuh )

pengajaran yang aku dapat
= sesunguhnya Allah suka menguji dan memberi dugaan pada umat2 nya yang beriman.... lagi kita beriman, lagi banyak ujian yang datang...
= dan, Allah juga tak akan uji jika kita tak mampu menempuhnya...


wish list untuk 2011

- nak turunkan berat badan sehingga 50 kg.. 45 pun ok lah.. ok.. bermula skang.. hari ini jugak.. oh tidak.. tadi engagement day hawa dah makan nasi jagung, balik-balik umah ade bubur dari surau, makan lagi sepingan.. cam mane nak kurus.. oh tidak.. caiyok ayu caiyok ayu.. nak jadi mama hot.. erk pengsan lah.. pengsan cepat...

- nak tmbah amal ibadat... yelah.. esok or lusa or bila-bila mase jerk kita boleh mati kan...

- tambah anak?.. oh no... forward 2012 ok.. korang jangan mimpi aku nak kuokn baby yang chumel mcm raisha tue..

- opkos nak duduk rumah baru... yehaaaa... hari-hari boleh cium jumpe laki.. argh.. seronok nyer.. insyAllah..

- nak tuko enpon lagi canggih sikit... kihkih... bosan dah asyik guna enpon nie.. K850i

- nak belikan Raisha PS3, Blackberry, PSP, laptop.. boleh tak?.. nati senang dia nak tak kaco mama nak main FB.. dia dah ade sendiri punyer..

- nak belajo msak.. nak jadi cheff yang hebat.. (ops.. skang bukan tak tahu masak ok.. tp nak blajo lagi yang remeh temeh tue.. )

- nak ada kereta sendiri.. senang nak lenjan buat g paso.. tak kan nak g paso pun naik vios... kihkih.. tak yah mahal-mahal, inspira ok lah kan... (dengor laki aku, habis lah nie)

- nak bawak orang-orang tertentu g umrah.. klo ada rezki lah.. insyAllah..but, bukan aku yang pergi, tapi just sponsor jek.. amal masih kurang nak pijak tanah suci itu...

- nak jadi orang yang lebih baik dr sekarang... nak bersihkan hati yang kotor nie.. insyAllah..

- semoga masjid ku yg dibina ini berkekalan hingga ke akhir hayat.. amin..

- mudah-mudahan semua nie dimakbulkan... insyAllah... amin...



No comments :

Post a Comment

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !