Monday, April 18, 2011

bisnes dalam sesawang

duduk saje kat rumah tanpa buat ape-ape memang membosankan.. niat dihati nak buat bisnes.. tapi bila pikir-pikir semula.. huh bisnes?.. terlampau banyak perlu dipikir kan..

  1. Firstly mestilah bisnes ape nak buatkan.. ?
  2. Modal.. ?
  3. Boleh ke aku handle sendiri.. ?
  4. Macam mane nak start bisnes.. ?
  5. Ape risiko bisnes nie.. ?
  6. Apa yang aku pandai buat.. ?
  7. Mampukah aku melayan kerenah orang.. ?
  8. Mampukah aku urus masa..?
  9. Boleh menguntungkan or tidak..?
  10. Ada ke sambutan..?
hah nie lah yang menimbulkan persoalan.. banyak lagi sebenarnya.. nie just mata kasar.. belum yg details lagi...

so.. sebelum buat sesuatu keputusan tue better kita servey dulu k...

mari kita menggoogle about



fikir masak-masak sebelum buat keputusan untuk bisnes.. ok.. alah.. macam nak masak jugak.. kena tahu resepi dia macam mane.. klo hentam kromo jerk.. asam pedas nati leh jadi asam manis lah plak..

No comments :

Post a Comment

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !