Friday, February 22, 2013

Gangguan Mahkluk Halus... !

Salam one Malaysia eberibadi !
 

Alisha yang semakin mengecil pulak.. mcm boy pun ada.. !


Lama dah tak post entri.. bukan ape.. line my beruk nie sgt lah lemau.. Tunggu ehsan anak buah bukak streamyx umah diorang je.. almaklumler umah dekat.. leh connect wifi diorang.. lau nk guna my beruk nie.. oh no.. takat bukak FB je lepas.. itu pun sesikit connection failed.. ah.. damm.. so, tak dpt lah selalu nk BW.. nak loading punyalah lambat..

and one more baru dpt tahu satu berita nie dah last minute.. tapi syukur Alhamdulilah sedikit sebanyak Allah beri petunjuk.. tapi mmg belum masanya untuk kami bersatu kembali... andai dia jodoh untuk ku, biarlah dia datang pada ku dengan keinsafankan.. yang penting sentiase doakan yang terbaik untuknya.. aku juga perlu berdoa dan tawakal pada Allah.. yang penting aku kena teruskan hidup membesarkan anak-anak.. mereka masih memerlukan aku..

esok habis edah dah pun... nak tahu tak ape berita aku dapat... bekas suami aku sebenarnya diganggu dengan makhluk halus... macam gangguan jin gitu lah.. urmm senang citer.. ade pendamping, iaitu saka arwah ayahnya.. saka nie nak bekas suami yg warisi.. bila dapat tahu benda cm nie.. aku terus google lah kat internet.. dan ingat kembali ape yg pernah kami alami sebelum nie.. dalam tak sedar memang sudah lame rupenya.. cume kami je yg tak ambil endah.. tak ambil peduli.. yelah sbb tak ade pengalaman.. dan tak ambil berat.. 

Antara yang pernah kami alami 

1) Bunyi guli jatuh atas syiling 
- tapi dia selalu ckp tak de pape.. dia selalu cakap umah jiran seblah-sebelah.. aku pun mls nak pikir.. yelah.. lagi dipikir lagi takut nati nak dok umah tue..
 
2) Bekas suami batuk yang berterusan 
- myb sebab rokok.. so, tak ambil endah.. aku pun penah marah dia suh benti rokok.. sbb nielah.. asyik batuk-batuk je..

3) Bekas suami kerap sakit belakang bahagian pinggang 
- kenkadang sampai susah nk bangun.. penah satu pagi tue.. mengesot-ngesot nak bangun.. g klinik makan ubat ok dah.. 2 3 kali jugak dia pernah kena cm nie.. aku pun tak pikir bukan2.. sbb dia memg ade history sakit pinggang kan..
 
4) Bekas suami kerap sakit-sakit badan 
- balik kije kenkadang mintak urut.. dia cakap badan semua sakit-sakit.. aku tak pikir yg bukan-bukan.. sbb kerja dia tue memg penat..
 
5) Aku pernah nampak muke dia mcm lain 
- aku pernah bagitahu dia. tapi yelah aku pun tak nak pikir bukan2kan.. wat tak tahu jelah.. lagipun sekilas pandang je

6) Dia pernah mimpi arwah ayahnya nak bagi something 
- mase tu aku ingat lagi.. aku kejut dia.. dia bangun2 terus mcm orang terkejut.. dia terus bercerita yg dia mimpi arwah ayahnya nak bg something.. tapi tak habis.. sbb aku dah kejut dia.. lak tue aku kejut time tue tengah sakit kat ari-ari nie mcm lain macam.. terus g sepital.. esoknya bersalin lah si Alisha tue..

Yang kat bawah nie antara yg aku jumpe lah..


Antara tanda-tanda hubungan suami isteri jadi kacau akibat gangguan jin ataupun sihir:

http://airmien.wordpress.com/2012/09/14/tanda-tanda-rumahtangga-kena-sihir-dan-pemulihannya/

1. Suami atau isteri atau kedua-duanya sekali tidak berasa hendak melakukan hubungan kelamin. Jika berlaku hubungan pun, sangat kurang nikmatnya.

2. Suami (atau ada juga isteri) berasa sangat rimas berada di rumah tetapi berasa tenang apabila berada di luar rumah.

# tiap weekend mesti dia ajak kuo umah.. lagipun mmg kebiasaanya weekend lah kami kuo.. dah hari-hari biase dia kije.. so.. tak perasan kan..

3. Isteri (atau ada juga suami) yang berasa sangat tidak selesa apabila pasangannya pulang ke rumah.

# urm.. tapi bagi aku ok je.. selalu tertunggu-tunggu dia balik..

4. Suami atau isteri terlihat pasangannya kelihatan hodoh.

# ini mcm yg aku kate tadi... nampak muke dia tu lain mcm.. macam bukan dia..

5. Mudah bertengkar walaupun dalam hal-hal yang kecil.

# yelah.. selalulah sejak-sejak nie..

6. Suami berasa mudah untuk memberi cerai, ataupun isteri mudah untuk meminta cerai apabila berlaku perbalahan.

 # dah terjadi dah pun kan

7. Suami atau isteri sering diganggu mimpi-mimpi buruk.

# yelah.. mcm aku citer tadi.. dia mimpi arwah ayahnya.. sebelum tue pun dia penah mimpi ade ape ntah.. ulor ke naga kejo dia.. tapi aku tak ingt sgt..

8. Suami atau isteri beberapa kali melihat lintasan atau bayangan sesuatu di dalam dan di sekitar rumah.

# tak perasan plak.. tapi mase aku duduk kota tinggi umah arwah dulu, penah lah.. 

9. Suami atau isteri sering mengalami kesakitan yang tidak jelas puncanya seperti sakit kepala, sakit di perut, sakit kaki tangan dan sebagainya.

# dia lah selalu kena... lagi-lagi sakit kepala... batuk2.. sakit pinggang.. badan.. 


Sekiranya ada banyak daripada tanda-tanda di atas, ADA KEMUNGKINAN suami isteri itu terkena gangguan jin ataupun sihir.


>>> Pada mulanya mmg tak percaya.. aku tanye tempat lain jawapan yg same.. ade gangguan.. 2 3 tempat jugak lah.. lau 1 tmpat ckp tidak ke myb nie tak betul.. tapi kesemua tempat yg aku tanye semua jawapan iya.. 
1- by gambo
2- by nama
3- thru fon
tapi semua pusat perubatan islam lah..    

sebenarnya memg logik lah.. sbb arwah ayahnya dulu pernah jadi bomoh.. tapi dia dah lame berhenti.. mcm aku penah citer kat korang kan.. raisha penah kena ganggu dengan mahluk2 halus nie.. sehinggakan warded dulu.. lepas arwah meninggal.. dan kami jugak yg tinggal dirumah tue.. dan bekas suami jugak yang membongkah segala barang-barang arwah.. kami jugak yang musnahkan @ buang benda2 yg agak pelik.. macam bungkusan2 azimat.. botol botol azimat.. kemungkinan besar benda tue marah ke apekan.. ntahlah.. pernah jugak panggil ustaz buang benda-benda tu.. kemungkinan ade yg belum habis dibuang kan.. tertinggal ke.. kita nie manusia biase.. tak tahu menahu pasal benda2 halus nie.. lagipun bekas suami kan mcm "nakal" sikit... sbb tue benda tue mudah nak damping.. 

aku ada tanya pada ustaz nie.. dia cakap semua yg berlaku atas kami nie disebbkan gangguan tue.. gangguan tue jugak lah yg retak kan hubungan kami.. gangguan tue jugak yg buat bekas suami nampak aku nie jahat.. buruk.. semua tak kena.. walhahualam lah kan.. perkara sudah jadi.. semua atas izin Allah juga.. setiap kejadian nie ade hikmah nya.. lau tak bercerai cm nie.. sampai bila-bila tak akan tahu kan.. 

tapi tulah.. aku dah beritahu bekas suami tentang perkara nie.. tapi mcm biase lah.. mmg tak ade respond langsung.. aku hanya mampu sms dia je.. harap dia bace.. dan tahu keadaan dia.. harap dia boleh pikir yang mane baik dan yang mane buruk untuk anak-anak.. aku harap dia dapat berubat.. selagi dia tak berubat fikirannya memang senantiase diganggu.. sbb tue lah dia cari betina lain.. bukan cari Allah..

sbb itu jugak lah dia semakin "nakal" kan... lagi-lagi bila dia tak sujud ngadap Illahi.. sbb tue dia sentiase cakap yg dia tue jahat n jahil.. semoga Allah beri dia petunjuk dan hidayah.. In Sha Allah.. amin.. mahkluk halus tue pasti sedang bergembira berdamping dgn dia kan.. sbb tue lah bekas suami semakin susah nk bawak berbincang.. dia mcm dlm keadaan sedar dan tak sedar.. yelah.. bila sebahagian sahabat dan ahli keluarga nasihat dia, dia mesti senyap.. kadang kala nangis.. tapi masih tak nak rujuk.. cm ne tue.. lau betul dia masih sayang dan sedar.. dia mesti rujuk semula kan.. urm.. ntahlah.. ape-ape pun kita kena berserah kepada Allah.. biar Allah saja yang tentukan mane yang terbaik untuk kami.. In Sha Allah.. amin..

yang penting sekarang, senantiase doakan agar dia dilinguni Allah serta diberi petunjuk dan hidayah agar kembali ke pangkal jalan.. amin.. 



9 comments :

  1. takut biler dengar citer2 camni. bykkan berdoa utk kesejahteraan awak dan anak-anak.

    ReplyDelete
  2. ayu.. mohon hanya padaNYA... sudah pasti DIA ada untuk Ayu..
    beroa moga Allah memudahkan urusan Ayu ...
    memang bendatu ada dan hanya padaNYA kita berserah...

    ReplyDelete
  3. bersimpati dengan kisah awak, sabar.. setiap yang berlaku ada hikmahnya.. pasti ada sesuatu yang terbaik untuk awak dan anak2 yg sangat comel itu.. semoga terus tabah..

    ReplyDelete
  4. Pertama sekali pada kakak tazkirah ex-hubby Ayu dgn agama. Berubat kalau diri jauh dari Allah maka syiatan mudah menghasut. Tiang agama seperti solat tak boleh tinggal. Rukun Islam tu dik. Bincanglah dgn keluarga ex-in-law supaya pegangan agama kena kukuhkan dulu.

    Kakak doakan moga ada pencerahan segera dan kembali pulih sebgaimana kehendak syariat Islam.

    ReplyDelete
  5. Salam kenal sis..dugaan hidup..moga sis tabah demia anak-anak yang comel tu..

    Allah takkan menguji kita sekiranya kita tak mampu..moga ada sinar bahagia di kemudian hari..Amin

    ReplyDelete
  6. Seram pulak bacanya...tp benda2 mcm ni memang tak mustahil... hrp dpt la ikhtiarnya.. amiiinnn..

    ReplyDelete
  7. Takutnye...tapi mmg ada betulnya jugak kejadian mcm ni...mmg makhluk2 ni suka memecah belahkn hubungan suami isteri...

    ReplyDelete
  8. tp dari gangguan ni mybe saka la kak...antara misi saka memutuskan hubungan suami isteri....

    ReplyDelete
  9. Istikharah yer ayu. Minta petunjuk dariNYA.

    ReplyDelete

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !