Monday, November 24, 2014

Cekalkan la Hati duhai Sahabat

Assalamualaikum...

Manusia akan terus datang dan pergi dalam hidup kita. Kita juga akan terus datang dan pergi dalam hidup orang lain.

Tak tahu nk mulakan dari mana.. sedih.. sebak.. pilu.. ape yang sedia maklum.. Haroon Ahmad suami kepada kawan baik saya Yuszila Yunos telah kembali menghadap Ilahi.. disebabkan infection kuman pada jantung  22 November 2014.. setahun lebih yang lepas kau kongsi hari bahagia kau bersama arwah di hari lahir aku... 26 Mei 2013.. seronok aku nengok kau bahagia atas pelamin.. tapi kenapa jugak kita harus kongsi hari duka aku 2 tahun lepas di tarikh yang sama 22 November..? walo situasi berbeza sikit.. tp rasa kita same.. kehilangan orang yang paling kita sayang dalam hidup kita..

Masa aku tgh down kau selalu ade beri nasihat kat aku. sekarang giliran aku pulak nak pulihkan semangat ko.. kau kena kuat demi Hani Insyirah.. dia perlukan kasih sayang ko.. bimbinglah dia jadi anak solehah agar dpt berjumpe dgn Babahnya di Sana nanti.. aku tahu kau kuat.. you're superwomen dear.. aku sayang ko and Hani.. kelu....

Aku tahu bagaimana sakitnya bila Allah ambil orang yang kita sayang... orang yg selama ini kita bergantung... teman tidur kita.. tmpat kita bermanja... tmpat kita luah kan segala rasa... teman borak kita.. teman gaduh kita.. teman suka duka.. susah senang bersama... dan yang yang paling penting adalah bapa kepada anak anak kita.. 10kg aku hilang dulu disebabkan hilangnya suami disisi... apetah lagi yang pergi dan tak akan kembali lagi.. Allah ila.. sabar banyak banyak.. kuatkan semangat mu.. orang yang tidak pernah rasa tidak akan tahu betapa peritnya... peritnya nak melupakan kenangan silam.. peritnya nak menerima Qada dan Qadar Allah ini.. peritnya nak mulakan hidup baru.. sukarnya nak jalani hidup ini... Sabar lah duhai sahabat... Allah senantiasa ada bersama kita... kita juga akan menyusul jua ke sana nanti..  

Apepun ini semua perancangan Allah... InshAllah ade hikmah yang lebih baik..

"Jangan menoleh pada kehidupan yang lalu. Fokus pada kehidupan yang mendatang. Hadapi dengan cekal."

~with Love~



1 comment :

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !