Wednesday, November 26, 2014

Wahai Suami Suami Sekalian Sekadar Luahan..


Nampak caption nie terus jadi 
sebak... 
sentap...
jujur aku cakap ni.. aku mmg pantang dengar bab bab macam nie.. mmg aku jadi geram ngan para suami suami yang aniaya isteri nie.. 

Ya Allah.. jauhkan laa aku dengan insan insan yang begini...


ok la... nak khabar nie.. aku taip entry nie just santai santai... tak de nak damm sape sape atau tuju ke siapa siapa sekali pun.. just amik ihktibar dengan pengalaman sendiri dan kenalan sekeliling aku.. tak yah jauh jauh.. keluarga sendiri dan diri sendiri pun da alami benda yg sama nie..

Cakap pasal impian dalam perkahwinan… siapa yang tak nk bahagia.. siapa yang tak nak kekal sampai jannah… siapa yang tak nak sehidup semati sampai tua.. bgtahu aku….! Siapa yang tak nak… tp jodoh ajal maut rezeki itu semua ditangan Allah.. siapa kita yang nk menidakkan ketentuan Allah… Siapa kita yang boleh halang takdir Allah.. Siapa kita… ? kita tak punya ape2 kuasa pun nk tolak itu semua.. yang Allah nk kita redha atas segalaNya… 

Masa nak kawin dulu.. aku tak pernah pun terpikir benda buruk nie akan terjadi… langsung aku tk pikir.. yang aku fikir mati jelah yang boleh pisahkan kami.. yang aku mahu bahagia dunia akhirat bersama satu satu nya insan yang paling aku sayang dunia akhirat.. yang aku nak same lalui besarkan anak2..   waktu tu aku mmg tak de orang lain melainkan dia.. dialah satu satu nye yang paham aku.. paham ape aku nak.. paham dgn degil aku.. dialah racun dialah madu.. dialah tmpt bermanja.. dialah segalanye bg aku.. dan aku tak pernah pun terpikir akan jatuh cinta dengan orang lain.. sumpah.. demi Allah.. seburuk buruk dan sebaik baik dia… aku tak pernah sayang orang lain lebih dari aku sayang dia... walo dalam waktu bercinta tu ade je kawan opice usha… tp yelah aku sayang sgt kat dia...berjauhan sekajp pun air mata dok meleleh jerk... namun.. perkahwinan mane yang tk akan ade pasang surut kan… akhirnya kami berpisah…jodoh kami takat situ.. seminggu sebelum ulangtahun perkahwinan kami yang ke 3… dan mempunyai 2 orang anak... aku sedih sbb aku da planning nk surprise kek yang aku nk order dr akk blakang rumah… aku teringin nk makn kek Red Velvet time tue.. aku dah kumpul duit da… tinggal nk ketuk pintu je nak order… tp tk de rezeki.. 

Betapa aku sayang dia selama 8 tahun mmg susah aku nk lupakan dia.. sbb tulah sampai skang aku susah nk terima sape sape dlm hidup aku.. aku takut.. takut sgt benda nie berulang.. dan aku paling takut aku kecewakan orang sbb aku selalu pakse pakse hati aku untuk sayang orang lain.. ramai sgt aku hampakan perasaan orang… aku mintak maaf… cinta dan sayang nie tak boleh pakse… dan aku belum sedia sepenuhnya.. mungkin kita tak berjodoh… betul orang cakap.. bercinta lepas nikah itu lebih bahagia… tp aku takut sebaliknya… sbb aku ni jenis yang degil sikit.. kalo dapat suami yang sabar InshAllah la kan.. tp kawan kawan aku selalu pesan.. ayuk.. carilah yang sayang kita lebih.. carilah yang sayang kita sangat sangat… iye.. aku da test 2 3 orang.. ade yang leh je sabar ngan pangai aku nie.. tp yelah.. cumenya aku je mlas nak istiharah lagi.. sbb aku belum betul betul bersedia.. 

rentak hidup aku nie aku ibaratkan mcm sehelai kertas yang aku biarkan dihalaman… kalo angin tu bawa aku berteduh di bawah pohon… Alhamdulilah… dan kalo angin bawa aku ke laut yang bergelora.. aku redha… redha je siapa yang jadi suami aku nati… dan sebenarnya bukan mudah kita nk pilih yang boleh jadi imam untuk anak anak kita… bukan mudah nak cari yang sayang ank anak kita mcm anak anak dia jugak…




DULU

ciap berangan ngan papa anto ank ke Universiti same same.. 
tinggal la kita berdua kt rumah lalui hari hari tua..
pastu ciap berangan nati klo soping, papa kena extra $$$ sebab kena beli 3 buah handbeg kalo ank anak da anak dara nanti...
papa kena spend time lebih time soping... silap silap papa duduk je kt rumah kami 3 beranak p soping... yela.. mmg betul la skang ni.. 3 beranak forever la kami skang... 

hancur segala impian disebabkan perangai bodoh kau tue..



ok bai... 

No comments :

Post a Comment

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !