Monday, August 13, 2012

Juadah berbuka puasa


Bila ckap pasal Ramadhan mesti semua sibuk dengan makanan kan..
kat FB bukan main lagi..
masak itu, makan ini.. macam2 lah
* aku pun same jugak..
kihkihkih..
tapi tahun nie lah aku rase bukak puase yg paling simple jerk.. 
padahal time tak puase pun memg masak yg simple2 jerk..
dah terang2 makan untuk 2 org..
si kecik tue pun just masak bening2 atau sup..
lau mlas sgt nk masak, masak ikut selera ank je pun dah cukup..
masak gah-gah pun last-last bagi jiran depan umah a.k.a tong sampah
tapi kenkadang pelik tengok kengkawan bila post gambar2 makanan yg diorg sajikan..
padahal yg makan laki bini je..
tapi menu dia.
MasyAllah.. banyak sgt..
lau satu family beso tue tak pelah jugak kan.. byk seleranyer
dlm hati terpikir.. "boleh habis ker"
lau aku ngan en asben cukup lah.. ade nasi, lauk sejenis pun tak pe
tak pun sejenis makanan jek.. 
macam nasi goreng ke.
mee goreng ke..
bihun goreng ke..
mee sup ke..
mee kari ke..
lau pergi bazar pun just beli kuih atau 
makanan yg jarang dijumpai waktu hari-hari biase
kenkadang tue 
bila asben OT



aku buka puase dengan roti cenggini jerk..
kecian kan..
tapi nie makan 2 keping, minum milo pnas 2 gelas pun dah cukup kenyang
Alhamdulilah..



  yg nie pun homemade jerk.. 


ditemani dengan anak-anak
cian kan..
kihkihkih..



pape pun tak membazir tau.. membazir kan amalan syaiton..
kihkihkih..

3 comments :

  1. alhamdulilah kak.. kenyang lah jugak... kadang masak bebanyak, penat-penat, tak habis jugak.. lagipun ngan budak kecik nie lagi.. tak leh tinggal ke dapur... kihkih.. jap jap uwekk. uweekk..

    ReplyDelete

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !