Wednesday, October 3, 2012

Bread Puding


 pes time buat you olss..
Alhamdulilah jadi beb..
hehehe..
pabila dok umah je.. nie lah kije aku kan...
nak hilangkan boring + bosan yg melanda..
google 2 resepi pastue cube buat...
lau jadi rase best je.. lau tak jadi try again sampai jadi..
yg jadi mangsa keadaan kena makan adelah en.suami..
usaha tangga kejayaan beb..
lau tak try nati tak tahu masak..
nati laki cari lain lak..
muahahha..
(joke only)
tapi aku suke wat yg simple2 je dulu..
bahan yg mudah dicari dan senang nak wat..
almaklum lah.. anak tengah kecik2 lagi..
pantang tinggal g dapur.. yg sorang membontot..
yang sorang melalak..
adeh.. 
ting tong mama jadinyer...
kang lau time diorang tido lak..
curi2 g dapur.. 
pastu pantang bunyi 
klentang klentung klentang klentung
semua bangun..
aiyaaaa.. APTB. !
kenkadang tue pakse raisha jage alisha


nengok ! muke pun tak ikhlas je nak jage kan..

 nak resepi bread puding tak... 
amik nie

Bahan-bahan
ambil 8~10 keping roti potong buang tepi2 dia kemudian sapu marjerin depan dan belakang
kemudian susun dalam loyang atau mangkuk casserole
tapi aku guna loyang je...

Dalam bekas lain plak pukul pakai whisk pun boleh
3 biji telur
4 sudu besar gula
1 sudu teh esen vanilla
1 sudu besar tepung jagung

kemudian masukkan 
300ml susu full cream
300ml whipping cream

pastu jirus kan aje masuk dlm loyang yg berisi roti tue tadi..
nak selang selikan dengan kismis ngan roti pun boleh
nak tabur atas je pun boleh..
tp bg aku sedap lagi selang selikan roti ngan kismis kot..
tak lah kismis tue jadi keras sbb masuk dlm oven kan.....


and last bakar dlm oven..
tp biar dia meresap dulu dlm 30 minit gitu..
sebelum tue panaskn dulu ovennyer dlm 10 minit 180 darjah celcius..


Raisha sayang Alisha ketat - ketat.. !



omey tak saye... !


garang kan muke saye 
macam mama


keep smilling !
bye..


No comments :

Post a Comment

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !