Sunday, March 16, 2014

Nukilan AKU lagi.... 2014

selamat petang...


syukur alhamdulilah.. setelah kemarau beberapa bulan..
hari ini..adalah rahmat dr Illahi.. 
seharian hujan turun membasahi bumi..
syukur alhamdulilah..
sebenarnya.. tak kira lah.. hujan atau panas.. semua itu rahmat dr illahi yg perlu kita syukuri...

ok.. back to titlle...
ntah mengapa.. hati aku tetibe ingin bernukilan dipetang hari ini... ceh.. ayat poyo giler..
myb sbb aku nk upload gambar ank aku sekolah nie.. 
officially in blog aku post gmbo dia...
before nie hanya di FB n IG jerk..

anak-anak.. its for us okeh.. memories..

sebenarnya sedih dan sebak hati ini melihat cahaya mata aku dah besar..
sudah sekolah.. 
Ya Allah..
tiada kata-kata yg dapat kugambarkan perasaan ini..
tiada terungkap perasaan aku ketika ini..

ketika melihat wajah suci tanpe dosa ini..
yang sepatutnya memiliki hidup yg complete..
mempunyai mama papa yg senantiasa disisi..
tp meraka tidak tahu ape..
hanya kanak-kanak kecil yg tidak tahu ape-ape mengenai dunia yg penuh pancaroba ini
tidak tahu kesulitan dan kepayahan yg telah kuharungi untuk membesarkan dan mendidik mereka.
hanya keluarga dan sahabat handai sahaja yg boleh paham keadaan ini.. 

Allah...
hanya kau saja yg tahu perasaan aku..
hanya kau saja yg lihat kepayahan itu..
hanya kau Allah..
Allah..
kau lindungilah mereka..
kau peliharalah mereka..
kau jadikanlah mereka insan yg berjaya dunia akhirat
yang senantiasa mengembirakan hati aku...

anak-anak.. you are my strength...
tiada kekuatan yg hadir jika tanpe kehadiranmu sayang..
aku bersyukur kerana aku dipinjamkan kekuatan ini oleh Allah yg Maha Berkuasa...

mana mungkin aku kuat 
andai..
aku ditendang..
aku dihina..
aku dikhianati..
aku ditipu..
aku diperkotak katikkan..
dll..

aku jatuh.. down... empty.. lost everything ketika itu... 
ku rasakan sudah tiada nyawa dlm diri ini
ku rasakan aku hidup diawang awangan..

tetapi..
aku cube..
cube untuk bangun semula..
tetapi tiada daya..

aku bangun perlahan-lahan dengan bantuan Illahi..
aku istiqamah dlm melakukan ibadah...
aku jage solat lima waktu ku.. 
aku bangun sepertiga malam..
aku istiqamah dlm membaca ayt suci al-quran..
bibir ku senantiasa istighfar dan berzikir..
cube untuk sedekah walo hanya ade RM100 tanpe pekerjaan ketika itu..
aku cube untuk memaafkan dan melupakan mereka-mereka...
aku cube untuk think positif..

Alhamdulilah...
syukur... syukur... syukur... 

miracle....

bagai ade satu keajaiban bila kita serahkan diri ini kepada Maha Pencipta...
sungguh... 
satu persatu permasalahan itu selesai...
satu persatu Allah membantu aku..
satu persatu aku mula bangkit..
satu persatu aku mula langkah...
satu persatu Allah ketemukan insan-insan yg baik hati...
satu persatu Allah turunkn rezeki yg tak disangka...
satu persatu Allah datangkan keREDHAan itu...

yup.. aku mula REDHA.. aku terima ini sebagai kifarah dosa-dosa ku...
aku mula menapak untuk mulakan kehidupan baru...

sekarang... inilah...
inilah kehidupan aku...
aku bersyukur...

aku percaya.. setiap yg terjadi itu adalah ketentuan Illahi..
pasti ade HIKMAH tersembunyi...
100% aku percaya...
setiap perancangan Allah adalah yg TERBAIK...

dari sini aku mula belajar berSABAR
dari sini aku mula meMATANGkan diri ini..

terima kasih Allah.. datangkan MUSIBAH ini...
menjadikan aku insan yg lebih baik inshAllah.. 
mudah-mudahan.. amin..

jom layan random pictures









balik sekolah mesti nk wat homework dulu...


kau selalu ada menemani aku...













abaikan muke aku yg dah chubby..
senang hati kot..
lalalala...



nak pegi n balik sekolah mesti pekena sebotol dulu... kehkeh...














mane nak carik trampolin nie wey....




















balik sekolah selalu pau mama kek...




jom solat magrib..... 

No comments :

Post a Comment

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !