Saturday, December 22, 2012

Pabila jadi budak kg...

selamt pagi semua... 

memandangkan mood sentiase ke laut..
so, kita layan gmbo jelah ya... 


nengok kaki anak dare aku sorang nie..
turun hantaran beb..
penangan gigit nyamuk.. 
kulit sensitip ikut bapaknyer... katenye..
nape lah tak ikut macam kulit mama... kulit jawa... nyamuk gigit pun tak perasan..
takpe.. nati bila kuo mama cari ubat ya..
belum berkesempatan lagi..
wat mase nie mama sapu minyak je.. bio bau ubat jadi nyamuk tak gigit..
tp mcm tak berkesan..


alahai si kecik nie tak leh kena tinggal
laju je dia nie..
terus masuk bawah meja..
padahal tinggal g dapur kejap je tue..
tak sampai 5 minit..
mood bgun pagi memg tak nangis..
tapi..
semua dia terjah..
dah over ektip.. sbb dah cas bateri...
cube lau bateri dah low...
jgn harap lah nak tinggal sejengkal pun..
kompom hiruk pikuk umah tue..



 alahai budak bando nie..
jakun eh nengok moto buruk tue...
moto nie lah dulu mama blajo bawak mto tau...





cian anak mama sebb tersembam je leh jadi gini...
gigi kamu beso lah.. tue yg mudah luka tue..
agak dlm lukanye..
2 minggu baru ok.. macam kena mate ikan..
nie gmbo sebelum kejadian ritu...
lau lah papa nye amik tak akan jadi begini..
lepas tue menyalahkn mama
macam tak kenal anak sendiri nie cm ne kan..
aish....

ok abaikan... !


 
amboi.. bukan main lagi ya main botol kakak dia...
suh minum air kosong guna botol pun tak mahu..
inikan pula susu dlm botol
adeh la.. susah lah cm nie mama nak g cari kije..
ok.. next time dlm pantang ajo pkai botol..
sbb lau terjadi begini
susah lah mama...


kadang nampak cm tembam..
tp berat tak naik pun...
naik 100 gram je..
mama yg sedih dia pun turut same kena tempiasnya..
mama tak lalu nak makan lah sayang..
maafkan mama ya..

asyik ngences je alisha nie tau...
ngidam pasembur penang tak dapat..



peminat setia bear..
habis semua bear kakak amira dia buat main tau..
nasib kakak baik hati melayan kerenah dia..



lau nak ingat semula 


dulu time kecik2 aku lah yg layan anak-anak buah aku tue..
dah beso panjang skang nie..
dr mandi kencing berak makan main semua ade penah aku buat..
lagi-lagi shukri ngan amira..
shukri dr bebi aku jage..
sbb akak aku time tue kije lagi..
dpt amira baru benti kije..
skang giliran anak buah aku jage anak aku..
wahh...
sedih sgt..
dulu ingt lagi.. petang2 bawak diorang naik moto pusing kg..
mcm tak percaya pula skang diorang yg bawak anak aku jln2 pusing kg waktu petang-petang..
dan tak mustahil juga kemudian hari nati
anak-anak aku jage ank-anak mereka pula..
hehehe..


tp aku sedikit kecewa dan tak tahu nak balas jasa baik abg n kakak ipar aku cm mane
dulu abg aku amik aku umur 6bulan..
dia lah yg jage sepenuhnya..
dan tak sangka juga
skang abg aku kena jage anak aku pula..
2 org lak tue..
dr segi pampers susu duit lawyer makan pakai kami
100% abg aku..
aku nie bala ke hah..
sentiase bawa masalah ke?
aku segan sebenarnya..
menyusahkan org..
tp apekan daya
aku tak tahu nak wat cm mane lagi dah..
masih dlm usaha nak memujuk dia untuk bersatu kembali..
tp sgt sgt susah nak berinteraksi..
no hp dia pun pompuan lain yg pegang..
aku tak tahu pompuan tue siapa..
nak tuduh byk-byk tiada bukti
nak uruskan hal mahkamah pun susah..
apetah lagi untuk berjumpa..
tp aku agak pelik lah..
tak rindu anak-anak ke?
nape begitu mudah melupakan kami semua.. 
aku dah mintak tolong kawan rapat dia..
dah mintak tolong keluarga dia..
skang kebergantungan aku adelah
Allah saja..
doaku tidak putus-putus..
andai jodoh masih ade syukur alhamdulilah untuk anak-anak
andai jodoh tidak pjg..
mama mintak maaf ye anak-anak ku sekalian..
nasib kita serupa sayang..
tp mama akan buat yg terbaik untuk anak-anak mama.. 
setiap kejadian ade hikmahnya..
Allah maha mengetahui setiap ape yg dirancang..
kita ni hanya melakonkan perancangan Allah


ok dah.. tak nak lah nangis2 lagi..
sedih sedih lagi
layan gmbo raisha n alisha yok


bersantai-santai pula ya.


mata bulat


dah macam boy pun ade..
ingat time preggy alisha dulu anak boy.
sekali kuo gugurl..
tp tak pe..
syukur Alhamdulilah..
at least raisha ade kawan




comey !



spec mate mak lah tue..
sibuk buat main..


budak seksi...
dok kg dah hitam dah..
main panas je


ade je benda yg dia buat main ya..


seksi lah alisha


raisha cute miut lah wat peace
leh jadi model cilik tak..



nak kis sape tue?



hohoho...
justin biebier


kena dengki saje
stylo ah raisha..
mentang2 ramai sepupu lelaki..
jadi gengster dah..


alisha


alahai sopan...

ok lah.. next time to be continued..



12 comments :

  1. Moga anak-anak menadapat kasih sayang sepenuhnya. Abang Ayu sangat baik. Dia insan terpilih utk menjaga ayu dan anak-anak. Moga Allah murahkan rezeki dan diberi kesihatan yg baik buat Abang dan kakak ipar ayu demi keluarga semuanya.

    Jaga anak-anak Ayu. Dia amanah Allah.. sayu kakak setiap kali baca N3 Ayu nie...

    ReplyDelete
  2. Tak pe la Ayu.. Alhamdulillah ada abg & Kak Ipar Ayu yg baik hati..syukur ada juga insan yg msh syg kan ayu & anak2...
    Sabar je ya.. mgkn ada sesuatu yg lebih baik menanti Ayu & anak2..
    jgn lupa teruskan berdoa..moga semuanya di permudah kan..amin!

    ReplyDelete
  3. aduhh dikk
    sabar lah ye .. ini dugaan ayu .. ayu kena kuat
    demi anak2 .. nasib baik dan bertuah ayu ada abang dan kakak yg baik hati macam nie , doa banyak2 agar urusan ayu ini dipermudahkan oleh allah
    pecaya padanya dik ... jgn sedih2 ingat kat anak2 ..
    insyaallah ada jalan penyelesaiannya ..

    akk x leh lah .. sedih bila baca .. akak pernah lalui perasaan macam ayu nie
    cuma kita berbeza situasi , setiap yg kita nak lakukan
    selalu ingatkan anak2 .. fikir beribu2 kali bila nak buat keputusan ..
    akak selalu doa , kalau ada jodoh , mohon allah permudahkan dan selesaikan segala masalah dengan baik dan tenang ..

    insyaallah dikk

    ReplyDelete
  4. Naseb ade abg yg baik.hati..alhamdulillah..sedih sy baca kisah ayu ni..xpe janji kehidupan dulu dan.skang lain..semoga makin berseri dan bahagia hendaknye..nens doakan ye

    ReplyDelete
  5. what ever is, u have to face it.
    kuatkan semangat, kesabaran & ketabahan sematkan dalam jiwa,
    Allah memberikan setiap antara kita dengan ujian yang berbeza,Untung Ayu mempunyai anak-anak sebagai sumber kekuatan, sekurang-kurangnya ayu tak keseorangan.... Ada keluarga yang sentiasa membantu, pulihkan setiap kesilapan.. jangan lupa pada Dia, Dia pasti memberi jalan yang sewajarnya.

    >> Ayu, Alhamdulillah.. akak dpt suami mcm tu, xpe jika Ayu tak dpt suami macam akak, tapi akak percaya Ayu mampu menjadi isteri yang mithali.. kalau suami tak buat hal-hal agama, ayu bangkit & ajar anak2 tntg agama. Kalau kita tidak boleh bersuara, maka kita bertindak dengan cara kita sendiri.... (^_~) Ayu, Allah tidak pernah berjanji bahawa hidup ini mudah & senang, tetapi Allah berjanji bahawa Dia sentiasa di sisi kita susah & senang ... take care!!

    ReplyDelete
  6. Sayu dan sebak...tmbh bila tgk wajah anak2 comeltu..

    Jaga diri n ank2x...untung msh ada abg yg baik hati...

    Insyaallah ingt selalu padaNya..moga dipermudahkan segala urusan,,amin...

    ReplyDelete
  7. ala comelnyer budak dua orangtu.. memandang mereka hati bertambah kuat... Allah memberikan ujian kepada kita untuk kita teruskan usaha menjadi insan yang lebih berjaya dari sekarang...
    akak baca satu kisahtu sebab dia eksiden kena buang keje.. satu balakan..tapi sebab itu dia buat bisnes kecil2an dan akhirnya sekarangni pendapatan dia lebih dari masa dia keje.. semua orang ada kekuatan... yakin diri.. buatlah yang terbaik untuk diri sendiri dan anak2..

    ReplyDelete
  8. ayu x mor sedih2 la yerk, insyaallah setiap yang berlaku ada hikmahnye kan...
    erm, dah start cari kerja ker? moga dapat yerk untuk ringan kan beban keluarga abang n buat hilangkan rasa sedih tu... k

    ReplyDelete
  9. Moga Ayu tabah & kuat untuk menghadapinye..
    sesuatu yg berlaku itu pasti ada hikmahnye..
    Alhamdulillah..ada abag yg baik hati..
    terhibur tengok gelagat budak² ni...

    ReplyDelete
  10. ayu..sedih sgt lya mbacanya..lagi2 bila tgkmuka ank ayu.. lya doakan moga sgala urusan dipermudahkan... dan smoga hati husband ayu btmbah lembut ye... insyallah..klo ada jodoh ps ni pasti akn ttp bsatu smula... tp au pcayalah..apa y blaku mmg ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  11. comelnye! bila lah nak dapat anak ni hehehe

    ReplyDelete

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ade kalanya saya tak dpat nak reply tp saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !