Thursday, December 6, 2012

Terima Kasih Sahabat !

salam sahabat...

rasenyer pagi-pagi cm nie tak de ape lah yg nak dibicarakan..
lagipun hati nie masih belum pulih sepenuhnya..
dikesempatan nie, 
nak ucapkan ribuan terima kasih banyak-banyak kpd rakan taulan serta sahabat handai
sbb bg kate-kata semangat serta doa
supaya aku kuat semangat serta tabah menghadapi ujian dr Allah nie..
sgt-sgt terharu bila ade segelintir yg sanggup menitiskan air mate dgn cerita aku nie..
dugaan yg Allah beri ini sgt2 besar bg aku..
namun masih ade insan2 yg masih prihatin
tq so much !
and paling byk terima kasih for my bestie Yuszila Yunos
dia lah yg tahu dr awal hingga ke akhirnya
dia jugak paling byk memberi kata-kata semangat..
thanks fren..
tak lupe jugak kawan-kawan blogger yg tak pernah kenal..
hanya kenal di laman sesawang..
namun sedikit sebanyak kata-kata semangat sekalian memberi impact yg sgt besar untuk aku menempuh segala rintangan dan dugaan ini..


rase sgt2 disayangi dan orang ambil peduli pabila
aku post nie kat FB

Terima Kasih Ya Allah diatas ujian dan dugaan mu terhadap diriku... sesungguhnya ia mendekatkn aku denganMu.. kerana aku tahu aku terlalu jauh denganMu..

#Jangan risau, yang menilai itu Allah, bukan manusia.

ramai sgt yg bertanye.. pm jgn ckp lah kan..
iya sbb aku memang jarang sekali post masalah dekat FB
 selalunyer aku akan pendam saje..
bila dah sampai tahap ia akan merana...
begini lah jadinyer.. 
memang betul ape yg dekat "Wanita Hari Ini" hari selasa tak silap
perempuan kalau boleh jgn pendam.. kita kena cari rakan untuk luah segala masalah.. atleast kita cerita dgn orang.. sbb bila dah tertekan tue yg perbuatan melampaui batasan...

jujur sekali aku mengharap kami dpt rujuk semula dan perbaiki semula masalah yg ade...
same-same bina hidup baru...
untuk mase depan anak-anak..
buang yg keruh ambil yg jernih..
aku masih sayang lagi dia.. seburuk mane dia tetap bapa kepada anak-anak aku... 


semoga Allah memberikan aku jalan penyelesaian 
dan memberikan yg terbaik !

disini bukan dia saje yg melakukan kesilapan.. aku juga melakukan kesilapan... 
namun boleh diberi peluang kedua bukan..
macam along dlm MCM2 ritue... 
tak sangka walau dia tak menang.. tp dia berjaya masuk final..
syabas buat along...

insyAllah lepas nie aku boleh berfikir dengan lebih matang lagi..
aku jadikan ini sebagai pengjaran serta bermuhasabah diri..
trully aku sgt-sgt bersyukur...
sbb kejadian ini sgt-sgt memberi makne bagi aku..
bukan bermaksud aku gembira..
tp dr segi yg positip..
mendekatkan aku dgn Allah
mematangkan fikiran aku..
mencari kelemahan serta keburukan aku...
alhamdulilah... 
sekurang-kurangnya aku tahu dimane tahap ketabahan & kesabaran aku...
same-samelah kita doakn yg terbaik...


# doakan jugak si dia lembut hati dan boleh memberi kerjasama... In Shaa Allah..
# harap keluarga dia pun dpt memberi sokongan dan dorongan yg positip.. bukan makin menghancurkan keadaan yg dah keruh nie... sampai la ni sorang pun tak de jumpe family kitorang... lau dah benci sekalipun at least pikir lah yg anak-anak nie pun tergolong dlm family diorang.. urm.. mlas nk bebel byk2... wat nambah dosa je... MasyAllah... sekadar renungan bersama...

14 comments :

  1. Dari jauh kakak doakan moga Ayu dapat rujuk semula demi memperbaikai segala kesilapan yg telah terjadi. Kasihi anak-anak, kenang saat manis bersama. Buang yg keruh ambil yg jernih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyAllah kak... harap dia boleh lembut hati... paling sedih bila raisha nengok gmbo papa dia n asyik panggil papa je... cian budak tue...

      Delete
  2. baca entry ni, masz tertanya2 kenapa ada entry sebegini rupa ye...
    baca entry sebelum, allahuakbar... maaf sebab terlepas baca..... moga ayu tabah jalani ujian dari Allah yerk, in sha Allah ada sinar di sebalik yang berlaku itu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq masz.... mudah2an semua dipermudahkan... In Shaa Allah..

      Delete
  3. Salam Ayu...Akak baru baca post Ayu sebelum ni...terkejut akak baca..
    Moga Ayu tabah untuk melalui dugaan Allah.. In Sha Allah.. Pasti ada Hikmah di sebalik yg berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq kak... semoga memberi sinar baru... In Sha Allah... semoga doa ayu dimakbulkan..

      Delete
  4. Banyak kan DOA Ayu.. moga hubby ayu lembut hati dan mau berbincan baik2... slow talk ok...semua nya demi anak2... amin!

    ReplyDelete
  5. salam ayu..
    maaf,saly baru je baca kisah di n3 ayu yg lps..bjaya buat hati ni sedih.. byk2 sabar ya ayu,anggplh itu dugaan & kesedaran buat diri kt sbb yg ada bkn milik kekal kt..mgkin buat smntara ini jln tbaik..sabar..sabar..sabar.. saly doakn yg tbaik buat ayu dan bekas suami..moga ada lg ksh syg & bahagia antara kalian...amin

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Rohayu,

    Semoga Allah membantu Rohayu...dan semoga Allah melembutkan hati sidia supaya kembali hidup bersama seperti sedia kala...

    Setiap kejadiah tu,ada hikmahnya...Jangan lupa ya Rohayu..sentiasalah ingatkan Allah....

    ReplyDelete

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !