Sunday, March 24, 2013

Rezeki ! Syukur !




Syukur ! Syukur ! Syukur !
Alhamdulilah...
Rezki yg Allah beri itu datang tepat pada masanya...
disaat mama cuma ada RM100 ditangan sahaja !

after divorce ritu mmg tengah sibuk2 orang ckp pasal BRIM 2.0 nie..
tapi waktu tue tak apply lagi..
dlm hujung bulan Februari baru aku apply..
tue pun online jerk..
sbb ada member suruh...
apply pun mcm tak target dapat.. cuma masa tue lau ada rezki dapatlah untuk anak-anak kan..
dalam sibuk-sibuk family yg lain dapat.. tapi surat aku tak dapat lagi...
masa tue pun pikir tak dapat gaknya... 
ada gak terpikir nk call semak status.. tapi mcm malas..
sbb selalunya ape-ape hal sure lah dia anta surat kan...

tetibe satu pagi tue dikejutkn dgn surat nie oleh akak aku....
Alhamdulilah sangat sangat...
iya.. rezki yg Allah beri tue tepat pada masanya..
disaat duit nafkah tak masuk lagi.. sbb dlm proses perintah mahkamah !
tapi Allah gantikan dengan duit BRIM nie..

ada hamba Allah ni pertikaikan.. alah cuma RM 500 jerk..
iya itu bg dia mmg "cuma" je kot..
tapi bg aku nilai 500 nie sgt bermakna bg aku...
sgt besar nilai nie..
ape2 pun kena lah bersyukur.. !
cukup beli pampers n susu anak untuk 2 bulan kot.. 


3 comments :

  1. alhamdulillah rezeki..

    maaf ayu. akak terbaca kisah2 sblm ni, sekadar mencari puncanya, moga ayu terus tabah harungi semuanya bersama cahaya mata yang comel2 belaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah... hehehe... kak citer brim ni dah basi.. baru nk update...

      tak kisah kak... ayu pun dah lame tak BW and update... sekadar update untuk disimpan je untuk ingatan... In Shaa Allah.. mudah-mudah ayu terus tabah... kadang2 tue rasa down jugak.. tapi kena istigfar banyak2...

      Delete
  2. Alhamdulillah rezeki Ayu & anak2..
    moga terus dimurahkan rezeki ya...insyaAllah Allah Maha mengetahui, tak perlu lah nak fikir kata2 org yg hanya tahu nak kondem kan kita..
    chaiyok2 ya..:)

    ReplyDelete

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !