Friday, September 13, 2013

Semoga kau berBAHAGIA...

semenjak dua nie.. mata mmg kelip-kelip... pastu bibir pun kedip-kedip jugak.. (bibir kedip eh) rupanya.. saya mmg dah agak dah.. pasti ada orang yg berbicara pasal saya.. saya punya firasat mmg kuat.. lepas tue.. tak cukup itu.. masing-masing pm saya.. tanya itu.. tanya ini.. sudah-sudah lah.. semua sudah lepas.. alhamdulilah saya redha inshaAllah.. 

tengok ya..



 bukan saya hegeh2 cari kabar berita dia.. tp Allah hadirkan mereka yg sgt prihatin terhadap saya untuk menyampaikn berita.. tanya bagaimana keadaan saya.. ambil berat pasal saya.. sbb ape.. sbb si ISTERI dia invite untuk wedding BELIAU di FB mereka... almaklumlah.. majoriti sahabat dia semua sahabat saya juga.. 

 sebenarnya.. dah lame dah tahu.. tp saya buat-buat tak tahu jerk.. nengok mata kanan.. kuo mata kiri.. yelah.. saya kan tak de perasaan.. jiwa kental.. phuiiiih.. (ayat nk sedapkan hati sendiri..) hahhaa... yelah kental lah.. lau tidak saya dah gila nok... hahahaha.. cube lah kalo benda nie jadik kat korang... andaikan saja ya.. andai saja.. okeh.. 

kau dah bercerai.. pastu masih ada perasaan sayang lg dgn X tue.. sbb cara bercerai itu sepantas kilat.. tak lame pastu.. beberapa BULAN bercerai.. EX tue kawin.. si family EX pun upload lah gmbar bertunang & kawin.. begini... 




(majlis nie tak silap 2 weeks sebelum ramadhan 2013..
dah lame nk buat entry nie.. tp asyik hold je.. sbb kebizian)


tengok dengan jelas ya..
(ntah ape-ape.. nak upload.. pastu dok blur-blurkan gambar.... baik tak payah upload.. tak de akal ka?)
dah tua kot.. leh pikir.. serupa je tak payah nk upload bagai kan..

lau andaian saya.. dia sengaja ja untuk menyakitkan hati saya.. tp walhualam lah.. lau tak.. syukur alhamdulilah.. kalau iya.. biar lah Allah saja yg balas semua itu.. 

saya cerita dgn akak ipar saya.. dia ckp.. orang dik.. lau hatinya baik.. tak buat mcm tue dik.. jage perasaan ko dik.. ko tue kan penah jadik isteri dia.. penah jadi keluarga dia.. ko sabar jelah dik.. sabar banyak-banyak.. saya akui.. kata-kata kakak saya itu.. adalah kata-kata sayang seorang kakak kepada adik..
terima kasih kakak.. lebiu..

ape pulak perasan awak-awak semua.. yg dlm gambar tue adalah orang yg pernah hidup dgn kita.. yg pernah sebantal.. sebilik.. seselimut.. setilam.. dan sebagainya.. 

jawab lah..

jawab...

please...

jawab dgn jujur...

jawapan saya.. biar lah saya sendiri yg jawab.. tp.. jawapan anda pula bagaimana

ok .. simpan jelah jawapan tu.... saya pun tak mahu dengar.. 

(bukan niat ape-ape nk abadikan gmbar ni disini... biarlah anak-anak dia tahu.. ape kejadian sebenar)

tak payah susah nak explain.. kot-kot dah tua nati nyanyuk.. asyik lupa ingatan jerk.. hahhaha... sekarang pun dah byk lupa.. nak gosok gigi bubuh pencuci muka kat berus gigi... nak balik rumah dr kerja.. terlupa nak amik aqeela kat nursery. ciap dah parking kete masuk garage bagai.. mujur tak naik dlm rumah.. lau idak pengsan ketawa sensorang... balik dr bazar ramdhan.. tinggal aqeela kat rumah.. tp terus je nak amik aqeela kat nursery.. padahal nursery pun dah tutup petang-petang.. hadoi lah.. penyakit apekah ni.. hehehhe...

yang lepas tu lepas lah.. kehidupan baru kita kena teruskan... senantiasa berdoa agar dipertemukan jodoh yg terbaik dan lebih baik dr sebelum nie.. alhamdulilah tahap ketenangan tu dah tiba.. cumanya bila berbangkit tue kenkadang buat kita sedih juga.. tp tidak lah sampai kuo air mata lagi dah.. :) syukur Alhamdulilah.. myb sudah nmpak sedikit sinar masa hadapan.. mudah2an doa saya dimakbulkn.. in sha Allah amin..

dan saya doakan agar AWAK & ISTERI bahagia dunia akhirat.. bimbinglah si isteri ke jalan yg diredhai.. jgn lupa tanggungjawab sebagai ketua keluarga.. semoga bahagia itu milik awak jua.. dipermudahkn segala urusan.. dimurahkn rezeki.. saya tak mampu nk beri kebahagian awak suatu ketika dulu.. tp awak hargai ape yg awak ada sekarang.. jgn sia-siakn lagi hati isteri awak.. semoga awak diberi keimanan dan ketaqwaan dunia dan akhirat.. In Sha Allah.. amin..

AWAK.. jgn lupa ya.. doakan saya juga kecapi kebahagiaan itu.. doakan kami senantiasa diberkati dunia akhirat serta diberi kesihatan yg baik serta dipermudahkn segala urusan serta senantiasa dimurahkn rezeki jua. lagi satu saya nk ingatkn.. Raisha Adlina binti Mohd Rizal & Alisha Aqeela  binti Mohd Rizal itu juga tanggungjawab awak.. kewajipan awak adalah memberi nafkah.. awak boleh buat majlis perkahwinan yg besar.. tp sayangnya.. awak lupa nak beri nafkah dekat anak-anak awak.. harap awak sedar ksilapan awak.. saya senatiasa doakan agar awak senantiasa bertanggunjawab dlm segala hal.. semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada kamu dan saya juga agar tidak lalai dlm kehidupan dunia ini..

4 comments :

  1. saya yang tengok dan baca pun sakit hati... harap ayu tabah demi anak anak, dan bina hidup baru selepas ni, Insyallah Allah beri ujian sebab dia nak bagi yang terbaik selepas ni...

    ReplyDelete
  2. Isk..sakit hati akak yg baca ni yu..tgk tu awal2 dah lupa tanggungjawab dia nk bagi nafkah pd anak2. .ini kn pla bila dah khawin lain nti...moga ayu terus tabah..besarkn anak2 dgn penuh kasih syg ye...sabar...

    ReplyDelete
  3. Isk..sakit hati akak yg baca ni yu..tgk tu awal2 dah lupa tanggungjawab dia nk bagi nafkah pd anak2. .ini kn pla bila dah khawin lain nti...moga ayu terus tabah..besarkn anak2 dgn penuh kasih syg ye...sabar...

    ReplyDelete
  4. as-salam ayu. harap sihat ye..
    ayu redha je la. biarkan dia dgn hidup dia.. yg penting nafkah utk anak2..
    pandang ke depan ayu, jangan toleh ke belakang lagi ;)

    ReplyDelete

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !