Wednesday, December 1, 2010

buat pertama kalinyer...

27 November 2010, sunday...

huhuhu... mr asben kije mlm, pg tue terus gerak balik muo untuk ambik aku g JB sbb ade kije kawin rumah sedara d air tawar 3... dekat jerk ngan umah mertua aku... sbb tue lah aku g.. lagipun dah bape kurun x balik cna.. tp jap jerk aku singgah... pastu g rumah along aku kat PG.. tido cna... nasib baik eiycah x meragam sgt... cume dia x bape nk selesa tido umah org.. asyik terjage jerk..


nie picture mr asben d tempat kije..


sebelum gerak.. posing dulu wif eiycah...

buat pertama kalinyer raisha adlina travel jauh cikit.. selalu g bukit gambir ngan klinik jerp... kali nie balik umah atok... huhuhu...
memandangkan asben kije mlm, aku lah jadi mangsa kena drive > JB... tp dia xleh tido sbb tersangat geram ngan keletah eiycah yg dah pandai borak ngan ketawa riang... tp dia xtido pun... asyik kaco anak jerp... eiycah peduli hape... tido memanjang walo papa dia kaco....


mate yg dah kuyu sebb syok dok dlm kete... seolah2 dibuai... bila kete benti jerk.. mule lah dia mengeliat cna cini... mule lah nangis...


eiycah dok blakang.. dok diam2 ngan mak yer.. mak yg jage...


eiycah wif papa kat umah atok eiycah..

mlm tue sempat jugak singgah umah sue jap... tp xleh lame lah... ade hal lain.. kihkih...


ini buktinyer.... riuh rendah jln zamrud tue.. huhuhu...

esoknyer dlm kul 5 aku bertolak balik muo... aku suke gerak lepas asar sbb nati leh singgah magrib kat machap.. leh mkn nasi lemak kat citue.. ade satu kedai tue nasi lemak dia sedap.. tp terpakse rempuh jammed & hujan di highway PG.. lame betul x lalui detik2 indah cm tue. kihkih... rindu lak.. tp dulu jgn harap nk duduk kat link kiri... tp skang... ingat anak dok dlm kete... terus je masuk link kiri.. huhu... tp asben aku kije.. aku bawak balik kete... mcm biase lah.. drive sendiri... mak jage eiycah... tp eiycah meragam jugak.. tp time nk tido lah... nk mama dia jugak yg dodoikan dia.. manja sungguh... dulu muo > JB @ JB > muo sejam sengah dah sampai... tp skang... huh... 3 jam... memandu dengan berhati-hati... sampai bila aku mahu bertahan nie.. kihkih... lagipun kena benti byk kali untuk tidurkan eiycah sebelum gerak... nati dia memekak dlm kete... cian mak nk kena jage... eiycah dah lah semangat.. mak dah x kuat nk dokong sgt... berat eiycah baru 2 month dah 6.2 kg... dah obes dah... org ingat dia dah 4 /5 bulan dah...

myb agak terlalu lame dlm kete.. dan cuace pun hujan.. eiycah kesejukan... mule lah hidung dia bunyi ngan kuat... mcm terlampau byk hingus.. tp xde hingus kuo pun... aku dah pasan dah lame dah... dekat 2 minggu.. tp lum bawak g kenek.. aku ade jugak tanye2 org.. diorg ckp, myb minum air ketuban lah.. doc x sedut lendir ngan betul lah.. lubang nafas sempit lah... selsema lah... aku tanye nurse kat klinik desa, dia suh bawak p jumpe doctor private jerk... tp time hidung dia berbunyi lah... mlm tue kebetulan hidung dia berbunyi.. so, aku rase time ni lah waktu yg sepatutnyer bawak dia ke klinik... dan doc ckp.. itu memg normal bg baby yg nk membesar.. lubang nafas masih lum terbuka ngan luas.. so, dia memg berbunyi.. ia x merbahaya, tp kena berjage2 sewaktu menyusukan dia... takut tersedak dan masuk ke paru-paru... huh.. alhamdulilah.. lega sikit aku dengor doc kate gitue.. dia bg ubat titik kat hidung .. utk bantu luaskn lubng pernafasan dia...



No comments :

Post a Comment

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !