Friday, May 3, 2013

BONUS ! serta merta mama SELIM.. !


kali nie mak dia plak nak interpreme nyah !
hahaha..

selim ke?
hahaha... tp beberapa bulan yg lepas lah..
sampai aqeela kena tempias nya..
gambar yg kat atas tue gmbar bulan march tak silap..
lepas deliver ritu tak muat pun pkai baju nie.. dah test dah.. 
sangkut kat montot. nak masuk baju pun tak lepas..

mula-mula mama sendiri tak perasan mama nie dah kurus..
tapi terjumpa kawan dekat kedai makan..
actually dia mmg kawan satu sekolah rendah lagi..
dia dgn mak dia lah.. mak dia pun kenal aku jugak..
kami mmg dah lame tak berjumpa..
masa jumpe tue..
perkataan pertama dia..
ayu...! kenapa kurus sgt nie..
(sambil pegang2 tangan aku.. badan aku..)
masa tue dia tak tahu pun aku dah divorce..
aku terkedu sebenarnya.. dlm tak sedar adalah setitik air mata keluar.. tapi aku dpt kaber..
sedih sebenarnya.. masa tue macam nak meraung..
nk nangis.. nak jerit kuat.. nak peluk dia..
tapi cm over lak.. sbb dekat kedai makan plak tue..
lau kat kedai kain tak pe gak.. leh lap2 hingus kat kain-kain..
hahaha..

sebelum diorang balik mak dia ciap pesan lagi..
ayu cik mintak maaf ya sbb tegur ayu dah kurus..
tp mmg kurus sgt nie.. 
masa sekolah pun tak macam nie..
sekolah dulu lagi berisi..

aku ckp kat dia..
nak sedapkan hati sendiri pun iya..
jaga budak-budak lah cik dah dua orang heroin nya..
hehehe..

balik rumah aku nengok lg badan kat cermin..
nengok sama je..
lemak2 tepu ada lagi.. celah mana lah yg dia kata kurus tue..
tak puas hati lagi nie..
try amik baju yg kat atas tue..
sarung..
eh... ! aku pun terkejut..
dgn mudah je baju tue masuk dlm badan aku.. longgar gila..
lau tak kuo terjumpe member pun aku tak sedar aku nie dah kurus..

pastu tak puas hati lagi..
g umah akak kat sebelah.. pinjam timbang..
huhuhuhu.. 
senang je nak turun berat nie kan waktu berduka lara
sebelum nie bukan main payah..
penat diet ketat-ketat..
tapi tak turun2 jugak..


(gambar nie zaman aku peknen 3 month tak silap.. masa raisha dulu.. lepas kawin.. pastu tak muat dah sampai lah ni baru boleh pakai semula baju tue...)


sekarang dah gemok balik lah.. sbb ape?
sbb bos asyik pakse makan je..

ok.. next nak ganti puasa plok..
harap2 dapat bertahan lah.. 
lagi-lagi bila BF bby nie..
BF bby dgn mengandung lagi cepat lapo bila BF baby kan..
sbb selalunya bangun pagi je dah lapo..
harap menjelang ramadhan nati boleh lah bertahan..




mana tak gemuk nya kan..


asyik dijamu dengan makanan jek.
makan lah untuk hidup..


tak dpt nk amk gmbo full lah..
sbb tak da sape nk suruh tolong amik..
cameraman dah tak wujud..
actually baju nie anak buah yg bagi..
hah ko.. selalu makcik bg anak buah lau baju dah sendat..
ini kali 
terbalik plak..
anak buah bg makcik bila baju dia yg dah sendat..
size XS
mcm tak percaya bila size XS boleh masuk..
caya ke tak caya..
kena percaya jugak..
huhuhu..
nati ada masa aku amik gmbo ya..
guna auto set timming je kan senang.. leh posing puas2..
tak de koje ah..!



kan anak mama kan..
raisha je yg badan maintan.. and makin membesar bagai juara..
tinggi dah anak mama nie..



 aku di suatu sudut !


peace !




peace lagi !


(nengok lah baju nie dulu aku pakai cam mane.. waktu nie peknen raisha jugak lau tak silap..
 macam sarung nangka je ko..)
skang siap repair lagi.. sbb longgar sgt.. dah mcm baju pinjam..
bahu pun jatuh.. 
kenalah repair.. itu pun longgar lagi..

#mujur byk baju yg sempit2 tinggal kat kg kan.. boleh pakai wat g kerja bila dah selim nie..
 baju2 kurung yg beso2 semua kat X-asben..
ntah bila nak sampai ke tgn aku..
alamatnya jadi kain buruk lah kot..
ape khabar lah barang2 aku eh..
ape khabar segala bagai barang2 anak..
mainan anak...
aku rindu ngan mixer aku.. lame dah tak membaking..
rindu ngan oven aku..
sampai terliur bila nengok orang post gmbo cake !
lame dah tak masak sedap-sedap..
lame dah tak try resepi2 baru..
kena asah bakat lagi lah nie.. sbb dah tumpul..
ingt lagi dulu... sidia lah yg jadi mangsa untuk jadi juri masakan aku..
huh... hanya tinggal kenangan.. !



gambar kat bawah nie gambar before divorced ritu


gemuk kan..
nie gmbo paling latest before divorced..
beberapa hari sebelum bercerai..


yg ni pun same gak.. bulan 1 tak silap
oh.. gemuk !


lengan macam lengan org bina badan jerk..
hehe...

ok.. mula kan hidup baru ayu
caiyok.. !
usah dikenang benda yang tiada..
hargai lah ape yg ada depan mata skang..

1 comment :

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !