Tuesday, April 23, 2013

demam lagi dia..




demam lagi anak mama nie..
sebulan sekali pasti demam..
adakah dia juga merindui bapak dia?..
walhaualam..
sbb cuaca sekarang pun tak menentu..
panas kan..
nie otway balik kije..
penat sgt lah tue main ngan atok n nenek kat opice..

urmmm....
tak terkata lah mama.. kecian..
demam kali nie tak nak makan dan menyusu..
selalu tak nk makan je..
susu stil jalan..
tapi sehari dua kali je minum susu.. itupun myb sbb dia dah terlampau lapo kot..
apetah lagi bila suruh makan..
punyalah susah..
sampai penuh ulser dlm mulut..
sbb kurang air..

kadang-kadang.. bila kita semakin usaha nk melupakan sidia..
semakin dia datang..
time nielah nk tepun aku... mintak maap..
dulu aku tepun merayu bagai mampus ko tak nk layan kan..
sekarang..
rasa kan.. hukum karma sudah..
kalau betul dia nyesal.. pasti dgn kesungguhan jugak dia mintak maap..
iya myb kesedran sudah timbul.. tapi tolong lah buat keputusan sebaiknya..
dah timbul kesedran.. pasti boleh pikir mana yg terbaik untuk masa hadapan..
pasti boleh bertindak dgn betul..
kalau betul dia masih syg kami.. pandai lah dia carik kami...
tapi kalau muncul setakat nk ckp dia nk kawin.. untuk sakitkan hati aku...
baik tak payah...
untuk ape dia hadir kan..
and kalau betul dia sayang aku.. nape mesti nk kawin ngan org lain pula..
nape mesti nk sayang-sayang aku.. padahal nk berkahwin ngan org lain..
yg orang lain tue pun cian ah..
mcm kena tipu pulak..
and mcm dah tak ada org nak kat dia.. 
mcm darurat sgt dah duda pun sanggup.. kata kawan aje.. 
dah tak laku sgt ke hape..
dah meroyan sgt nak berlaki.. secepat nie boleh kawin.. 
ke tengok bekas laki aku tue pakai kete mewah..
harta dunia je dik oi...
tak akan dpt kete mewah tue tanpa duit aku jugak.. 
walo bukan dirinya yg hadir
tp
ape saja yg berkaitan kami dulu..

contohnya: 
1) numb plate kete & moto.. asyik lah ternampak dimana-mana.. terutamanya bila pergi n balik kerja..
2367 ( kete ) & 9572 ( moto)  & 2112
2112 - ini adalah numb keinginan kami jika beli kereta... tapi terlepas.. 
numb nie diambil sempena date kitorang cintan cinton.. 21 / 12 / 2006

2) asyik lah nmpk bufday dia.. 10 March.. padahal bufday worker
and same jugak bufday ngan LYA AFRINA

3) time nie lah ada org nk berkenalan lah.. nama rizal jugak... erk.. tak da nama lain ker? 
tapi hati aku belum terbukak lagi untuk terima sesiapa saja sekalipun..
aku lebih bahagia mcm ni.. penat hati n otak pikir masalah pun belum hilang lagi...
jgn nak tambah masalh lagi..

4) time nie lah nampak orang pakai baju same ngan baju dia..

5) time nilah nak mimpi bagai dia.. padahal mase dlm edah sekali pun tak pernah mimpi dia..
org kata kalau kita mimpi seseorang.. bermakna org tue rindu kita.. betul ke?..

walhaualam..

6) sehari lepas dia call tue.. bos belikan nasi dagang untuk bekpes....
iya  nasi dagang adalah peberet sidia.. makan nasi dagang nie pun sedih je rasa.. waktu puasa menu nie lah yg dicari kalau g bazar ramadhan..
nasi dagang yg bos beli nie sedap plak tue.. nasi dia lembut sgt... nie lau dia makn mahu 2 bungkus..



susah nk melupakan org yg kita sayang sekelip mata..
perkenalan kami bukn lah waktu yg singkat... 7-8 tahun
inikah yg dinamakn jodoh sebenarnya?..

masih minta pertolongan dr Allah agar diberi petunjuk..

masa dlm edah tue.. ada tengok citer hindustan..
mmg kalau dia tue ditakdirkan jodoh kita tak kemana pun..
mcm dlm citer nie.. aku lupa plak tajuk dia ape..
tapi diorang berpisah masa bercinta..
mereka berpisah sbb melakukan kesilapn..
dlm mase berpisah tue.. masing2 memg sayang lagi dlm tak sedar..
 tapi masing2 nk kahwinn dgn pasangan yg lain..
tp jodoh mereka kuat.. 
alhamdulilah dlm hari nak kawin tue mereka bertemu & bersatu kembali..
beberapa hari seblum kawin.. masing-masing cari pasangan yg dah berpisah ni..
tapi tak jumpe.. 
dlm mereka mencari tue.. ada saja memori yg mereka ingt...
ada saja kenangan yg mereka ada tue terjumpe semula..

dan akhirnya mereka bersatu kembali pada tarikh sepatutnya mereka kawin ngn pasangan lain tue..
sweet je rase.. nangis nengok citer nie.. 

and jika dia bukan jodoh aku..
aku boleh terima..
tapi aku cume tak dpt bayangkan anak-anak aku nati..
pasti diorang pertikaikan..
mcm ape yg pernah terjadi pada aku ketika dulu...
mengamuk-ngamuk pertikaikan nape BINTI OSMAN tak same ngan BIN JAMIEN abg aku tue..
merajuk.. !
agaknya nati anak aku cm tue jugak ke?

skang pun RAISHA dah panggil ayah dekat abg aku tue..
aku takut 1 hari nati dia tanya.. nape BINTI MOHD RIZAL dia tak same ngan BIN SUPAIMAN (abg aku)

sedih lah..
 

5 comments :

  1. harap sembuhlah dia... sedih jer kalau anak tak sihatni...
    akak rasa ayu masih sayang lagi ngan bekas suami ... cuma rasa marahtu tak habis lagi.. yerlah di sakitikan... namun kuatkan semangat kerana anak2 sangat memerlukan ibu yang kuat semangat... teruskan perjuangan ini...

    ReplyDelete
  2. Sabarlah Ayu... kalau ada yg baik sedia menjadi pengganti itu lebih baik. Apa lagi nama pun sama senang sikit bila ada adik bin/binti sama tak adalah rasa bukan ayah dia... (maaf kakak sekadar boleh bercakap hati Ayu yg menilai)..

    ReplyDelete
  3. Siannya anak dara ni. Smoga cepat sembuh.

    Sabar yer ayu. Makin kita cuba melupakan, makin benda tu akan datang. Dugaan. Keputusan ditangan ayu.

    ReplyDelete
  4. Moga Raisha cepat sembuh ya..
    tabah kan hati ayu..insyaAllah akan ada hikmah menyusul..
    jodoh tu serahkan pada Allah.. klu xhubby masih jodoh Ayu moga Allah tunjuk kan jalan..moga kehidupan Ayu jg di permudah kan...amin! :)

    ReplyDelete

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !