Thursday, April 25, 2013

KOSONG

Saat dan ketika ini hatiku benar-benar kosong.. ntah mengapa aku pun tak tahu apa puncanya.. tapi yg pasti seolah-olah rindu aku padanya benar-benar mendalam.. iya.. mulut aku myb berbicara lain.. tapi hati aku  berkata lain.. mungkin mlm tadi aku mimpi dia.. ntah bagaimana boleh mimpi dia aku pun tak tahu.. sepanjang kami berpisah sekali pun tak pernah aku mimpikn dia.. orang kata mimpi mainan tidur kan.. orang kata bila kita asyik memikirkan sesuatu pasti terbawa-bawa ke mimpi.. jujur sekali aku bilang.. sewaktu dlm edah sekali pun tak pernah aku mimpi dia.. bahkan hari-hari aku senantiasa memikirkan dia.. tapi tetiba sahaja setelah aku cube untuk melupakan dia.. setelah aku sudah tidak memikirkan dia.. mengapa dia hadir semula dlm mimpi aku?.. orang kata bila kita mimpi seseorang.. bermakna orang tue rindukan kita.. walhaualam sejauh mane kebenaranya kan.. dan mungkin aku sangat tacing bila RAISHA ADLINA asyik sebut saja pasal PAPA dia.. anakku..! mama tahu kamu rindukan PAPA.. tapi mama tak daya nk berbuat apa-apa sayang.. kita sama-sama lah berdoa agar papa diberi petunjuk & hidayah agar hatinya lembut dan mahu pulang kepangkuan kita ya sayang.. hati ni tersanggat lah sayu.. pabila RAISHA ADLINA ternampak jam yg PAPA nya beri sewaktu pertama kali dia berjumpa dengan kami selepas divorced hari tue.. masih segar ingatan RAISHA ADLINA terhadap PAPA nya.. tapi kenapakah PAPA nya tidak rasa sebegitu terhadap kami ya..  RAISHA ADLINA yg masih kecil nie pun tahu dan kenal siapa PAPA nya.. kenapa PAPA sebegitu mudah melupakan KAMI.. darah dagingnya sendiri.. mana sikap kasih sayang PAPA selama ni?

tetibe rasa macam nk bermadah pula.. !

Abang,
Walaupun kita sudah bawa haluan sendiri.. tapi ayang nk beritahu abang, yang ayang masih sayang dan cintakan abang.. bahkan tak pernah berkurangan... kenangan kita masih segar dalam ingatan.. ayang tahu abang tak tahu pun blog ayang nie... tapi ayang saja nk luahkan disini.. agar suatu hari nati abang tahu betapa dalamnya cinta ayang terhadap abang.. dan mungkin sukar untuk diganti dengan yg lain.. kasih sayang ayang terhadap abang tiada tandingnya abang..

Abang,
Bagi abang mungkin ini jalan yang terbaik untuk kita berdua... tapi ayang nk abang buka mata.. tengok anak-anak.. mereka tak dapat kasih sayang abang.. abang mungkin tak lihat sendiri.. tapi ayang yg menatap mereka tiap-tiap hari.. sayu dan sebak abang.. dimana abang ketika dan waktu begini.. sewaktu abang melupakan kami.. tapi kami senantisa ingat abang.. setiap langkah kami senantiasa memikirkan abang.. ayang harap abang berada dalam keadaan sihat serta senantisa bibawah lindungan Illahi..

Abang,
jika benar abang bukan jodoh ayang.. In Shaa Allah ayang boleh terima.. tapi 1 perkara saja ayang tak boleh terima.. iaitu pasal anak-anak.. susah ayang nk gambarkan dengan kata-kata.. tak dapat nak diluahkan ape yg terpendam ni.. hanya Allah saja yg boleh paham isi hati ayang.. nasib anak-anak sama dengan nasib ayang.. myb perkara yg sama jugak akan terjadi 20 tahun akan datang.. ayang tak kuat untuk hadapi semua ini.. hanya Allah saja yg ayang mampu minta pertolongan.. 

Abang..
ok lah abg.. jika ini yang abang anggap jalan yg terbaik.. tak mengapa lah.. jika abg dah isi kekosongan hati abang tu dengan insan lain.. terpulang lah abang.. ayang tak mampu nak paksa abang untuk terus cintakan ayang.. ayang tak mampu.. mungkin si dia lebih mengerti akan isi hati mu.. mungkin dia lebih bagus dr ayang.. ayang doakan abang senantiasa bahagia dunia akhirat.. abang pun jangan lupa ya doakan kesejahteraan kami.. kami sayang abang.. walopon hati kami sgt merana dan terseksa.. tapi kami harus teruskan hidup ini.. kami terpaksa lepaskan abang kalau itu yang membuat abang bahagia..

yg ikhlas
KAMI





# actually nie dah lame dlm draft.. cume lupa nak publish.. tarikh draft ritu dlm awal APRIL.. skang baru nk publish pulok..


No comments :

Post a Comment

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !