Wednesday, April 10, 2013

MAMA dah dapat kerja !

2hb April 2013 (SELASA)

kawan mama call ckp ada kije kosong dekat gersik.. kerani jerk.. kilang Sik Tech Plastic Sdn. Bhd.. mama tergerak hati nak try..saja je nak cuba..




3hb April 2013 (RABU)

Mama g interview lah... and Alhamdulilah dapat.. dia suruh start kije 4hb April 2013 (KHAMIS).... kelam kabut carik babysitter.. tapi tak da... mintak postpone masuk kije hari (JUMAAT) 5hb April 2013... and last hari khamis tu mama carik BS.. and dapt, tapi kt PASTI Parit Medan.. oklah anta situ... disebbkan ia nursery.. pandai lah diorang nak buat sbb ALISHA AQEELA tak nak minum susu formula.. bagi susu pam pun tak mahu.. air kosong jelah yg dia nak...akak tu cakap dia nangis bila lapo.. bg makan minum.. pastu tido.. bangun tido ok lah dia.. ada kawan2 ramai.. so, bila main dia lupa pasal MAMA...

5hb April 2013 (JUMAAT)

AL-KISAH 1st day kerja.. 5hb April 2013 (JUMAAT)... kenapa ya.. dulu masa first day kije kat MMHE pun jatuh hari JUMAAT.. time tue bendera merah turun... kali nie pun begitu jugak... jatuh hari JUMAAT... bendera merah pun turun jugak... hahaha.. okeh.. setiap ape yg berlaku kan dah tertulis oleh-Nya.. oklah.. bermula lah cerita... disebbkan ini syarikat cina... masa interview tue dlm kepala aku tak da pikir benda lain... dapat ke tak itu lain cerita... aku cuma terpikir.. ada tempat solat ke tak... itu jerk.. masa aku datang kije tue sebenarnya macam tak da hati lagi kerja kat situ.. myb asyik terpikir ALISHA.. jadik otak macam serabut sikit.. and bukan itu saja.. aku sorang je budak melayu dlm opis... budak2 laki kat luo opis tue ramai lah budak melayu... pasal kije tu pun mcm tak da masalah.. mula2 memang peninglah nak hafal barang and nak cek stok... sbb tak tahu hujung pangkal kan.. so, memandangkn hari pertama tue.. aku ikut jelah amoi tue buat kije.. tak sempat nak berkenalan.. hahhaha... nama pun tak tahu... yg aku kenal TONGES and adik WANA jerk.. itu pun tak tahu nama gak.. masa tengah kije tue.. ada member msg... dia cakap ada orang nak cari kerani dekat Bukit Gambir.. malam tue aku dah dpt inbox benda yg sama jugak dr kawan aku budak Bukit gak... tapi dia pun belum dapat numb hp orang tue... so, aku msg lah kawan aku mintak numb hp... and diorang pun reply.. tengahari tue dlm kul 12 gitu aku call lah numb yg diberi... and dia suruh aku datang opis dlm kul 3 lebih.. sbb time tukan hari JUMAAT...

amoi dekat kilang cina tue dia suh aku rehat pukul 12... tapi aku tak nak rehat.. aku nak rehat pukul 3 nati.. sbb ada hal dekat BUKIT GAMBIR.. aku cakap cm tue.. and dia bagi aku keluar lah waktu tu.. tak tahu aku keluar nak g interview tmpat lain. hahaha... tapi aku tak bwak resume and cv.. aku balik umah dulu amik semua doc tue... terus pecut g Bukit Gambir.. yelah aku takut tak diterima nati lmbt lak masuk opis cina tue.. kang tak masal2 kena marah plak.. dah lah pes day kije... tapi dalam hati aku tak berhenti selawat.. istighfar.. doa byk2 semoga dapat kije situ.. semua untuk anak-anak... semua untuk jangka masa panjang.. lau kije kat tmpat cina tue mesti aku tak selesa.. sampai bila aku leh bertahan lau kije and waktu rehat aku balik solat... pastu kelam kabut masuk kije semula... mesti jadik stress... dengan keadaan sekeliling begitu.. kerja pun kena pakai seluar jerk.. sbb kena panjat2 naik lori kira stok.. huarghh.... memang sebulan je kot kije situ.. hehehe..

okeh dah sampai bukit dah nie.. tapi tak tahu opis kat mana.. tapi mlm tue ada cit cat ngan member dia cakap kat deret2 7e jerk.. tingkat atas.. masa lalu tue tak jumpe pun nama company tu... ok stop kete.. tepun owner.. tapi tak berjawab.. mujur ada numb opice.. tepun opis.. tanya dia kat mana opice.. rupannya betul2 dekat depan mata aku parking kete.. signboard kecik molek jerk.. tak nampak.. heheh...

masa masuk tue yg ada cume anak dia jerk.. so, dia suruh tunggu kejap mak dia sampai.. dlm hati aku asyik nengok jam je.. duduk dlm 5 minit mak dia sampai... isi form borak-borak sikit pasal background and cerita keadaaan sebenar kije kat syarikat cina tue.. and dia call asben dia.. and kemudian dia suh aku masuk kije hari ISNIN... syukur Alhamdulilah ya Allah... aku punya gembira and seronok tue Allah je yg tahu.. rase nak peluk je akak tue.. terima kasih sgt-sgt... terima kasih byk-byk.. and aku tak masuk lah syarikat SIK TECH SDN BHD tue.. hehhe.. terus amik budak-budak bawak balik...

and tunggu cerita selanjutnya.. ada part 2 ok.. pada orang myb cerita aku ni tak seberapa.. mesti ada yg kata cerita cm nie pun nak post kat sini kan.. lagi-lagi adalah kot-kot manusia yg tetap menyalahkan aku nie.. aku ni manusia biasa... tak lari dari melakukan kesilapan... tapi untuk kenangan aku and anak-anak aku tetap abadikan disini.. biar mereka tahu and kenal siapa besarkan mereka.. siapa susah payah menolong mereka dikala begini.. kelak jadi anak bangsa yg berjaya.. In Shaa Allah... amin.. mama senantiasa doakan yg terbaik untuk anak-anak mama.... mama juga akan buat yg terbaik untuk u ol...  mama love u all dear..

2 comments :

  1. Semoga segala urusan ayu dipermudahkan.. mulanya mmg susah, hrp dimudahkan kemudian hari..amin... tcare ayu n anak2x..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..
    seronok akak baca kisah ayu.
    semoga ayu semakin berjaya.. :)

    ReplyDelete

salam 1 Malaysia ! sila tinggalkan comment yg positif dan tidak menyinggung perasaan saya ! Maaf jika ada kalanya saya tak dapat nak reply tapi saya akan sedaya upaya berkunjung blog anda ! Hepi Blogwalking Fren !